Ilustrácie rás aj drakov sú bez preháňania super a už nejakú dobu perfektne oživujú prostredie hry. Kto za nimi stojí? Čítajte rozhovor a dozviete sa viac.
Ahoj draci,
Ilustrácie drakov aj rás sú dielom brnenského ilustrátora a maliara Aleša Veselého z ateliéru Malujeme jinak. Zdvihli sme telefón, vyzpovedali ho a odhalili vám zákulisie ich vzniku.
Ahoj Aleš, čo presne znamená “Jinak” v názve vášho ateliéru?
Aleš: No, to je složitý (smích). Vymysleli jsme to proto, že jsme chtěli dělat nástěnný malby, ale dělat to nějak líp, než se to tady v Brně normálně dělá. A taky se odlišit, aby si to člověk pamatoval. Ale původní záměr byl, že jsme to chtěli dělat líp. Přistoupit k tomu umění víc zodpovědně. Tak jsme vymysleli tenhle název.
Red Dragon je počítačová hra z fantasy prostredia. Aký je tvoj vzťah k hrám a fantasy? Hraješ nejaké hry?
Aleš: Teď nehraju žádné, ale vyrůstal jsem na Warcraftech, strategických, ne World of Warcraft. Kolem dvaceti jsem hrát přestal a už se k tomu nevrátil.
A fantasy?
Aleš: No fantasy, nejsem úplný zažranec, ale taky jsme s bráchou hrávali Dračí doupě, když to vyšlo. Znáš Dračí doupě, ne?
Jo, poznám. Tiež som hrával. Takže ti to prostredie nie je cudzie.
Aleš: Jasně. Bavilo mě to.
Z tých vyobrazení rás je to poznať. Sú parádne a hlavne sú špecifické, s podobnými ilustráciami som sa ešte nestretol. Kde si čerpal inšpiráciu pri tvorbe ilustrácií?
Aleš: Samozřejmě, nejvíc asi z toho, jak mám v sobě zažité ty charakteristiky těch jednotlivých ras. Jako třeba, že elf takový a makový, má elegantní, vznešený postoj a tak dále. Aby to vyjádřilo tu známou charakteristiku. To byl základ, který jsem znal z dřívějška. Pak jsem tomu dal ten specifický charakter v kresbě. A samozřejmě jsem něco vzal i z internetu, to je velký zdroj. Udělal jsem si průzkum, abych věděl, co je kolem. To dělám vždycky, že si vezmu ty nejlepší věci, a pak je zpracovávám dál, víš. Vždy potřebuješ nějaký inspirační zdroj.
Jasné. Narazil si na nejaké špecifické problémy, ktoré si musel pri tvorbe ilustrácií rás riešiť?
Aleš: Člověče, asi ani ne. Šlo to celkem dobře. Když jsem někde seděl, tak jsem si to rozkresloval a většinou jsem to rovnou použil. Takže jsem se s tím moc nepral. Mně ty charaktery celkem jdou, s tím nemám moc problémy. Figury jsou moje parketa. Jenom bylo potřeba ladit pozice a nejsložitější byly obličeje. Například u skřeta, tam jsem ten ksicht hodně řešil, aby to nebylo takové klasické s těmi zuby jako třeba ve Warcraftech. Prostě aby to bylo jiný. Tak jsem se původně inspiroval nějakým ovocem, myslím, že to byl fík, který byl rozříznutý. Ten tam má takový vlákna, podle toho jsem chtěl ten jeho obličej udělat. Aby to bylo takové vředaté. Ale kromě pozic a obličejů si na žádný problémy nevzpomínám. Šlo to celkem přímočaře.
A s ktorou z rás si sa najviac trápil?
Aleš: Hmmm, počkej, já si je zobrazím… Myslím, že se džinem. Ten je zažitý takový pohádkový a pochází z Arábie, kde je všechno barevné. A to jsem právě musel sladit, aby to fungovalo s ostatními rasami. Tím byl pro mě nejsložitější. Nakreslit ho tak, aby to byl džin, ale aby nebyl sladký, víš. Zkusil jsem tam tu růžovou a tu jsem tam nakonec i nechal, protože to mně tam úplně sedlo. Snažil jsem se, aby byl barevný, ale aby nešel moc do toho pohádkového arabského mýtu.
On naviac nemá ani tú figúru riadne ukončenú.
Aleš: Jo, a ještě k tomu kouzlí a v kombinaci s těmi svaly. Vznikla tam barevnost, která dost komplikovala vyřezávání té postavy z pozadí. Je to jasný. Nejvíc problémů bylo s džinem.
A naopak. Ktorá šla najľahšie?
Aleš: Počkej, koukám, která z nich byla taková jasná. Asi hobit, ten byl první a šel dobře. A taky trpaslík. Ty dvě rasy byly celkem jasný.
Máš niektorú z nich najradšej?
Aleš: Mně se nejvíc líbí obr. Tam jsem taky hodně řešil ten obličej, aby vypadal jako obr a měl přerostlé kosti. Neměl to ale být zlobr, měl být neutrální. Užil jsem si jeho anatomii, ty trochu mamlasácky přerostlé končetiny. Taky mně baví jeho pozadí, jak je barevné. A taky mně baví upír. Ale bavily mně všechny.
Okrem rás si vytváral aj drakov. Opäť sú veľmi špecifickí. Z čoho si vychádzal pri ich tvorbe?
Aleš: U hledání podoby draka jsem zpočátku vycházel z určitých abstraktních tvarů a textur, které jsem si vytvořil. V jednom z těch abstraktních tvarů jsem uviděl hlavu draka, jak chrlí oheň, byla to tak trochu vlastně náhoda, ale princip takovéto náhody byl v mojí tvorbě pro Red Dragon dost důležitý, stavěl jsem na tom. Abstraktní základ dračí podoby jsem pak dál upravoval a ladil v počítači. Šlo mi o to, aby drak neměl vyhraněnou roli, aby to nebyl klasický zlý démon, ale ani takový ten hodňoučký dráček mráček. Zkrátka, aby jeho povaha nebyla na první pohled jasná, chtěl jsem ho v podstatě udělat neutrálního. Tu fyzickou podobu jsem ladil dost dlouho, nechtěl jsem se spokojit s něčím příliš typickým a mnohokrát už viděným, snažil jsem se ho prostě udělat trochu jinak… Vidíš, už jsme zase u toho “jinak”(smích), z názvu mi to prosakuje i do tvorby.
Ako sa ti pri tvorbe ilustrácií spolupracovalo. Nebol to typ zadávateľa osina v řiti, čo si stále niečo vymýšľa?
Aleš: Neee (smích). Mně to vyhovuje, pokud člověk komunikuje, bavíme se o těch věcech a má nároky. Mně to nevadí. Pokud ten člověk ví, co chce. Horší je, když člověk by i něco chtěl, ale neví co. To se pak těžko dělá. Mně nevadí, když mi do toho někdo mluví. Naopak, vyhovovalo mi, že jsem měl volnou ruku a pak jsem dostal nějaké komentáře a mohl to prokomunikovávat. To já beru a nemám s tím problém.
Mohol by si hráčom priblížiť, na čom teraz pre hru pracuješ?
Aleš: Jsem nadšený, že „Red dragoni“ byli spokojení s mými dosavadními výkony a oslovili mě k vytvoření dalších ilustrací, hra se rozšiřuje a vizuálně sjednocuje, to je podle mě správná cesta.
Pracujeme teď na vytvoření obrázků různých budov a jiných architektonických staveb, víceméně typických pro fantasy žánr. A taky spoustu nových ikonek. Ta tvorba architektury je pro mě trošku neprobádaná cesta, je třeba k tomu přistupovat jinak než k tvorbě ras a postav, ale to mě na tom právě baví – řešit a zkoušet nový věci a cesty. Tak se těším, jak nám to dopadne!
My sa už nevieme dočkať (smiech). Aleši, dík za rozhovor.
Aleš: Měj se.