Vážení hráči,
poslední díl triptychu o magii se podívá na změny v kouzlech a další navazující drobné úpravy.
Nová pravidla magického systému si žádají i úpravy ve vlastních kouzlech. Pojďme si je postupně projít. Především jejich cenu ale berte stále jako orientační, neboť na základě testování můžeme, a pravděpodobně se tak stane, dospět k dalším změnám. Proto jsme zatím ani nezveřejnili například unikátní kouzla nekromantů a obrů.
Antimagická kouzla
Antimagická střela (7 000)
Efekt antimagického štítu soupeře je sražen na hodnotu 30% * (1 – účinnost střely). Obranný bonus soupeřových generálů mágů je při plné účinnosti sražen na 0.
Uragán (7 000)
Zlikviduje 35% veškerých profesí.
Stupidita (7 000)
Srazí vědu magickým profesím (druidi, mágové) na hodnotu 50.
Kouzla s okamžitým účinkem
Dračí Dech (15 000)
Bourá 10% infrastrukturních budov. Spálí 20% armády a 20% profesí. Snižuje popularitu o 20 bodů. Zbourá 2.5 speciálních budov (pozn.: kouzlo bourá tolik speciálních budov, kolik odpovídá celé části + 1 speciální budovu navíc s pravděpodobností desetinné části).
Zničení zásob (15 000)
Při plné účinnosti zlikviduje 90% zásob (zesílené kouzlo nezvyšuje účinnost kouzla, ale při plné účinnosti spálí dalších 9% zásob).
Antivojenská střela (4 000)
Efekt vojenského štítu soupeře je sražen na hodnotu 30% * (1 – účinnost střely).
Zemětřesení (4 000)
Při plné účinnosti bourá 10% infrastrukturních budov. Zbourá 2.5 speciálních budov. Bourání funguje stejně jako v případě kouzla Dračí Dech.
Ohnivý Déšť (4 000)
Při plné účinnosti spálí 18% veškeré armády (pozn. nefunguje na zloděje).
Zpopelnění zlodějů (4 000)
Při plné účinnosti spálí 30% všech zlodějů.
Zkáza Padlých Legií (4 000)
Při plné účinnosti úspěšně odkouzlí všechny Padlé Legie cíle.
Orlí Oko (1000)
Zjišťuje informace o nepříteli. Působí pouze při 100% účinnosti.
Kouzla s trvalým účinkem
Ospalost (2 000)
Při maximálním účinku snižuje zaškolování o 25%.
Somnambul (2 000)
Při maximálním účinku snižuje výnos všech nemagických profesí (všichni kromě druidů a mágů) o 50%
Kobylky (2 000)
Při maximálním účinku navyšují 4× spotřebu jídla.
Mor (2 000)
Při maximálním účinku umře 4% veškeré populace.
Smůla (2 000)
Při maximálním účinku likviduje 4% strojů za tah. Snižuje šanci na příchod draka a šanci pro nalezení zlata ve zlatém dole.
Kastrace (2 000)
Při maximálním účinku snižuje přírůstek obyvatelstva o 50%.
Pozitivní kouzla
Plodnost (3 000)
Při maximálním účinku zvyšuje přírůstek obyvatelstva o 30%
Štěstí (3 000)
Zvyšuje šanci pro nalezení draka, zlata v dole, pozitivně ovlivňuje výběr labyrintu, příchod lidí a náhodné jevy v gubernátu.
Pracovitost (3 000)
Při maximálním účinku zvyšuje výnos všech nemagických profesí (všichni kromě druidů a mágů) o 50%.
Magické fluidum (3 000)
Při maximálním účinku zvyšuje výnos magických profesí (druidové a mágové) o 50%.
Antimagický štít (3 000)
Zvyšuje celkovou magickou obranu gubernátu o 30% (účinek se započítává po rozdělení síly od paktářů).
Vojenský štít (3 000)
Zvyšuje celkovou vojenskou obranu gubernátu o 30% (účinek se započítává po rozdělení síly od paktářů).
Magické zrcadlo (3 000)
S pravděpodobností účinnosti kouzla odrazí k sesílateli všechna kouzla, která mají nižší magický útok, než polovina magické obrany cíle (neprošlé kouzlo). Odražené kouzlo má o 15% vyšší sílu. Mají-li oba gubernáty magické zrcadlo, může dojít k vícenásobnému odrazu. Pro naplnění limitu 1 seslaného kouzla na gubernát se započítává odražené kouzlo se svou konečnou silou po odrazech.
Padlé legie (3 000)
Při maximálním účinku zvedá vojenskou obranu gubernátu o 1 za každého zaškoleného mága (o 3 pro džiny).
Kouzla sesílatelná pouze na svůj gubernát
Odstraň kouzlo (1 000)
Sníží sílu vybraného negativního kouzla o stejnou hodnotu, jakou gubernát kouzlí trvalá kouzla. Je možné sesílat opakovaně.
Seslat draka (*)
Sešle jednoho draka. Cena kouzla závisí na počtu draků v gubernátu.
Manamorfóza (0)
Zvolené množství many přetvoří na zlato v přepočtu (80 * účinnost kouzlení) zlata/kus.
Upravili jsme také rozmístění kouzel do magických knih. Kouzla jsou rozdělena podle svého využití a je tak návodnější si vybrat tu správnou knihu.
Magické knihy
- Antimagická: Antimagická střela, Uragán, Stupidita
- Antiarmádní: Antivojenská Střela, Ohnivý Déšť, Zkáza Padlých Legií
- Destrukční: Zničení Zásob, Zemětřesení, Zpopelnění Zlodějů
- Trvalky 1: Somnambul, Ospalost, Smůla
- Trvalky 2: Mor, Kobylky, Kastrace
Všechna ostatní kouzla (pozitivní kouzla) a Orlí Oko nevyžadují k sesílání magickou knihu. Dračí dech umožňuje Magický palác.
V závislosti na zpřehlednění magických knih a snížení kouzel v nich umístěných jsme také upravili počty magických knih u jednotlivých ras. První číslo znamená počet knih a za lomítkem je počet jader.
Obři, Skřeti – 0/0
Trpaslíci, Hobiti – 1/1
Enti – 2/1
Lidé – 2/2 (s možností na 3/2)
Vampýři – 3/2
Nekromanti, Elfové – 4/2
Džini – 5/3
Na závěr pro vás máme jednu ochutnávku a těšíme se na viděnou příště,
RD-Team