Vážení hráči,

v desátém vývojářském deníku se podíváme na nejblíže následující změny.

S potěšením sledujeme, jak se s novým věkem roztrhl pytel se všemožnými návrhy na vylepšení. Od designu, přes uživatelskou příležitost až k vlastním herním změnám. Všechny změny si pročítáme, reagujeme a vyhodnocujeme. Rádi bychom ale vaši energii využili soustředěněji, a proto se na vás obracíme s následujícím článkem. Další na řadě ze starých stránek je záložka Armády, u které budeme dodržovat nastavený trend. To znamená především zpřehlednění, vylepšení tlačítek a doplnění chybějících informací, aby se kvůli nim nemuselo překlikávat. A poté se pustíme do Profesí, ke kterým máme připraveny už hlubší změny, které bychom s vámi chtěli v dostatečném předstihu konzultovat. Jde o úpravy za účelem celkového zpřehlednění a zjednodušení záložky, neboť je jednou z hlavních částí hry a svým pojetím (mnoho sloupců s různými čísly) musí nutně komplikovat chápání hry a taktéž od snahy hru pochopit odrazovat.

Změna č.1: Velmi důležitou funkci v profesích, možná tu vůbec nejdůležitější, mají vědci. Tato funkce je ale schovaná za jeden sloupec, kde se ručně vpisují %, kterými mají přispívat k vynalezenosti zvolené profese. Pro zkušené hráče automatismus. Pro nové hráče noční můra. V květnu jsem ve Škole prováděl menší dotazníček a vyplynulo z něj, že nováčci považují vědu za nejdůležitější pro úspěšný rozjezd a zároveň nejtěžší na pochopení. K profesím tedy připravujeme změnu, kdy místo sloupce s % příspěvků vytvoříme nastavování priority vynalezenosti k jednotlivým profesím – hráč si bude u jednotlivých profesí nastavovat, jestli ji chce zkoumat s nízkou, střední, nebo vysokou prioritou a hra mu automaticky na základě zaškrtnutých priorit, rozdělí mezi zvolené profese přispívání vědy. Pomocí různého odstupňování priorit se budou odlišovat jednotlivé profese. Všechna čísla jsou orientační a podléhají případné změně.

Příklad 1: Zkoumám pět profesí s nízkou prioritou, všechny dostávají 20% přispívání. Zkoumám pět profesí se střední prioritou, všechny dostávají 20% přispívání. Zkoumám pět profesí s vysokou prioritou, všechny dostávají 20% přispívání.

Příklad 2: Zkoumám pět profesí. Jednu s nízkou prioritou, tři se střední prioritou, jednu s vysokou prioritou. Nízká priorita získá 10%, střední 20%, vysoká 30%.

Příklad 3: Zkoumám pět profesí. Čtyři s nízkou prioritou, jednu s vysokou prioritou. Nízká priorita získá 10%, vysoká 60%.

Změna č.2: Sjednocení všech bonusů do jednoho sloupce. Po najetí na něj by bylo vidět, z čeho se výsledné bonusové číslo skládá. Tedy například:

Bonus: +320% a po najetí by bylo vidět
Věda: +150%
Rasový bonus: +50%
Cechy: +50%
Pracovitost: +50%
Oborovky: +10%
Mapa gubernátu: +10%

Nové sloupce by tedy mohly být: Profese / Počet / Nováčci / Produkce / Bonus / Priorita výzkumu / Změna +-

Co si o tomto přepracování Profesí myslíte, líbí se vám, či byste ještě něco doplnili a upravili? Rádi si to přečteme v komentářích.

 

RD-Team