Vážení hráči,

pokračujeme v představování nových ras. Dnešní článek se zaměří na dvě obranné rasy a jejich rozdílný přístup k jejímu budování.

Trpaslík

trp-VD

Silní a tvrdí bojovníci vysoce odolní v obraně a schopní i v útoku. Jeho univerzální vojenské využití podtrhuje unikátní mechanika, díky které může dozbrojovat své jednotky a zvyšovat tak jejich sílu. Při dozbrojování využije své silné hospodářství, neboť i pro takový národ stavitelů a kovářů, jakým trpaslíci jsou, je dodatečná výzbroj značnou zátěží.

Základ na domek: 3
Vodárna: +0,5
Norový systém: +1
Kanalizace: +1,5
Celkem na domek: 6

Základ na akr: 3
Vodotok: +0,5
Celkem na akr: 3,5

Hoplíti: 1/1
E1: 5/6
E2: 10/11
Válečný stroj: 5/0

1) +20% kameníci
2) +30% zbrojaři
3) +20% zedníci
4) -30% druidi
5) -20% mágové
6) 1 magická kniha
7) Na trpaslíky prochází o jedno limitované kouzlo méně
8) O 10% levnější speciální budovy
9) -15% k síle zlodějů
10) Uzavřené zlodějské pakty mají o 10% nižší účinnost, jeden uzavřený zlodějský pakt má účinnost 45%.
11) Ve vojenském útoku i obraně mají o 25% nižší ztráty oproti ostatním rasám.
12) Jednotky trpaslíků zabíjejí o 20% více draků
13) Získávají unikátní herní mechaniku: Dodatečná výzbroj. Trpaslíci získávají možnost přidělit E1 nebo E2 až dva body k útoku nebo obraně. Mohou použít libovolnou kombinaci vylepšení v libovolném pořadí (útok E1 + obrana E2, útok E2 + obrana E1, útok E1 + obrana E1, útok E2 + obrana E2 atd.), ale vždy mají k dispozici maximálně dva body. První bod vylepšení stojí rozloha*50 zbraní. Druhý bod vylepšení stojí rozloha*100 zbraní. Po přepočtu se bonusy vyresetují. Body se kupují kliknutím na útočný nebo obranný štítek zvolené jednotky a potvrzením.

Elf

elf-VD

Elfové jsou klasickou magicko – vojenskou rasou. Jejich mágové se sice nemohou rovnat džinům, ale i tak je velmi obtížné je překonat. Soustředí se především na bílou magii a pomoc spřáteleným gubernátům. To se promítá i v jejich unikátní mechanice. V obraně elfové nedisponují takovou silou jako enti ani odolností jako trpaslíci, ale nahrazují to určitou nepředvídatelností.

Základ na domek: 3
Vodárna: +0,5
Norový systém: +1
Kanalizace: +1,5
Celkem na domek: 6

Základ na akr: 3
Vodotok: +0,5
Celkem na akr: 3,5

Hoplíti: 1/1
E1: 4/6
E2: 8/11
Válečný stroj: 5/0

1) +20% zbrojaři
2) +20% druidové
3) +30% mágové
4) -10% kameníci
5) -10% zedníci
6) 3 magické knihy
7) Strašidelný lesík vystraší 10% invazní armády
8) Magický palác snižuje růst náročnosti kouzlení na 9%
9) Bílá magie je pro elfy o 25% levnější
10) 1,5x tolik z labyrintu při výběru surovin, zlata nebo infrastrukturních bodů
11) Vojenské jednotky elfů disponují magickou silou a mohou tak sesílat kouzla i se samy bránit. E1 má sílu 0,5, E2 má sílu 1. Edit: Tato síla je fixní a neovlivňují ji siločáry, univerzity, magické fluidum ani stupidita. Sílu a průchod kouzel ovlivňují speciální budovy i generálové. Do magické obrany se počítají opět speciální budovy a generálové, ale i antimagický štít. Do magického paktu přispívají standardně v závislosti na své síle a účinnosti uzavřeného paktu.
12) Získávají unikátní herní mechaniku: Komando lučištníků. Elfové si mohou zvolit gubernát v alianci, se kterým mají uzavřený platný vojenský pakt a podpořit jeho obranu na úkor své vlastní. Zvolený gubernát získává +20% do vlastní obrany, zatímco elf -20% do vlastní obrany. Komando lze vyslat pouze 1x za přepočet a po přepočtu se deaktivuje. Objeví se v záložce Založit útok napravo od Výběr cíle útoku s textem Poslat komando lučištníků na pomoc gubernátu. Na rozkliknutí se objeví gubernáty s uzavřenými plnohodnotnými vojenskými pakty a klikem se vybere ten zamýšlený. Komando lze vyslat až po odehrání pěti tahů jako standardní vojenské útoky. Po odeslání lze komando v záložce Založit útok také zrušit. Jeden gubernát může přijmout maximálně jedno komando. Elfové komando nemohou přijímat. Komando neovlivňuje výši vojenských paktů.

 

Zítra se ohlásíme s další várkou ras. Děkujeme za všechny dosavadní reakce, poctivě je čteme. S gratulací Arkoně k tvrdě vybojované PPSce a zaslouženému zápisu do Knihy cti se loučí,

 

RD-Team