"Vítej ve světě Red Dragona.."


   Zdravím Tě, nový bojovníku. Vítáme Tě ve světě Red Dragonu. Je to víc než hra, je to svět a Ty se můžeš stát jeho součástí stejně jako tisíce hráčů před Tebou. Už léta proti sobě bojují známí a zkušení válečníci a stejně tak i úplní nováčci, kteří se bojem zocelí a získají zkušenosti na válečném poli. Můžeš se stát jedním z nás, bojovníkem, mágem, zlodějem, vojevůdcem ... Tak tedy vítej!!!

   Red Dragon, jak již název napovídá, Tě zavede do fantasy světa, kterému vévodí rudí draci. Budeš čelit ve válkách mnoha protivníkům, kteří se Tě budou snažit porazit obrovskými armádami v čele s obry nebo se spolehnou na magickou sílu svých džinů či elfích mágů podporovaných šikovnými hobitími zloději a samozřejmě jako v každé válce bude záležet její výsledek na Tvém umění a na umu Tvého i soupeřova vojevůdce. To vše Ti otevírá svět, do kterého můžeš vstoupit. Jak? Založ si vlastní zem, ve světě Red Dragonu označovanou jako gubernát, a staň se jeho majitelem, správcem a jediným vládcem.
   Ve druhé kapitole nalezneš rady, které Ti pomohou v prvních krocích na cestě do světa Red Dragonu. Ve třetí kapitole je popsáno rozčlenění tohoto manuálu. Vysvětluje se tam, kde lze co najít, až budeš něco ohledně pravidel potřebovat vědět.

  Ve druhé kapitole bychom se rádi věnovali lidem, kteří tuto hru vidí poprvé a pomohli jim usnadnit první kroky v RD.
  
   Budeš potřebovat znát základní pojmy světa RD, s kterými budeš konfrontován a na kterých Ti rádi vysvětlíme principy hry. V RD jde hlavně o pozemky (akry) , které můžeš získávat dvěma způsoby - buď farmařením (= kupování akrů za peníze) nebo válčením, kdy akry dobudeš od jiných hráčů. Existují tři druhy válečných aktivit:
     a) vojenské - k tomu potřebuješ naverbovat armádu z lidí v gubernátu. K nepostradatelným jednotkám patří Rudí Draci, kteří vévodí hře.
     b) zlodějské - k tomu potřebuješ pro změnu naverbovat zloděje.
     c) magické - v tomto případě si gubernát zaškolí co nejvíce mágů, a tím získá magickou sílu, která mu umožní sesílat kouzla na nepřátelský gubernát. Nejsilnější kouzlo ve hře je Dračí Dech, ale jsou i jiná kouzla, která se naučíš znát a používat.
   Není třeba zdůrazňovat, že ten, kdo má více pozemků, je silnější a mocnější a může disponovat větší silou!!! Dále je třeba říci, že také výběr rasy ovlivní Tvůj směr v orientaci gubernátu. Například skřeti nebo obři magii těžko zvládají, ale oč jsou horší mágové, o to lepší jsou vojáci. A naopak džini nejsou dobří válečníci, ale vynikají právě na poli magickém. Hra umožňuje výběr i takových ras, které jsou univerzální, to znamená, že dovedou drtit nepřítele jak magicky, tak i vojensky.
   Na každém akru Tvého gubernátu je možno postavit nějakou budovu, to znamená vytvořit si infrastrukturu, která Ti může pomoci k zlepšení ekonomického či vojenského rozvoje. K tomuto cíli máš k dispozici nejméně 15 tahů denně. V každém tahu máš možnost přeskupit pracující či vojsko v gubernátu podle svých představ, ubourat nebo postavit budovy, nakoupit nebo prodat suroviny apod. Po kliknutí dalšího tahu se provádí činnosti jako zaškolení nováčků v profesích, zaškolení a výcvik vojska a spousta dalších věcí, které si hráč přednastaví.
   Po odklikání všech dostupných tahů (které se mohou i střádat několik dní předem) si můžeš v klidu počkat na tzv. přepočet, který se zahajuje v 4:00 ráno. Při přepočtu se provedou všechny vojenské, magické a zlodějské akce, které jsi ten den provedl směrem k nepřátelským územím. Samozřejmě, že i naopak ... nepřátelské akce proti Tobě. Vojáci, které jsi poslal na nepřítele, v tuto chvíli zaútočí, poslaná kouzla se sešlou na cíl a zloději provedou své záškodnické akce.
   Je třeba si uvědomit, ze RD není hra individualistů, a jenom ten, kdo umí spolupracovat s ostatními hráči, má možnost se stát neomezeným vládcem. K tomuto účelu se v RD zakládají aliance - seskupení hráčů, které mají svůj vlastní název a také svou vlastni politiku, spojence i nepřátele. Mezi hráči této aliance se uzavírají pakty, gubernáty si tak navzájem pomáhají lépe ekonomicky pracovat, ale také se výhodněji bránit agresorům. Aliance jako taková funguje jako celek. Je zvolen imperátor, který si vybere své vojevůdce. Všichni ostatní v alianci jsou přímo ovlivňováni rozhodnutím svého imperátora a ve válce také rozhodnutím vojevůdců. Války se potom vedou mezi jednotlivými aliancemi a odměnou je značný přísun pozemků vítězi, a tím i zvýšení mocenského faktoru (mocnosti) aliance. Politika v RD, kterou mají většinou na starosti imperátoři, slouží k udržení míru či naopak k rozdmýchání nepokojů a nesvárů mezi aliancemi. Každý si zde vybere tu svou úlohu ve světě Red Dragonu, která mu vyhovuje.

   Každý z nás někdy začínal a někteří neměli to štěstí, aby sehnali dobré a trpělivé učitele v nějaké standardně fungující alianci, proto už několik věků funguje aliance s názvem ŠKOLA určená pro úplné nováčky. Pro takové, kteří by rádi začali hrát, ale nevědí jak. Pokud k takovým hráčům patříš, neváhej a přihlas se, postup najdeš ZDE.
   Samozřejmě ti odvážní a trpěliví mají vždy možnost se zkusit naučit vše podstatné a potřebné vlastním přičiněním. Pokud budeš potřebovat s něčím, co nenajdeš v manuálu, poradit, můžeš psát vojevůdcům školy do pošty či se případně ptát na herním fóru Dotazy.
Také by neměl uniknout Vaší pozornosti přehled základních často kladených otázek - FAQ. Naleznete ho zde FAQ

   V této kapitole se budeme věnovat obsahu tohoto manuálu, hlavně tomu, kde můžeš najít ty nejdůležitější informace potřebné ke správnému zacházení se svým gubernátem.
   Abys vůbec mohl s Red Dragonem začít, je třeba si zaregistrovat svůj gubernát. Přesný popis se všemi možnostmi je uveden ZDE. Nechybí ani výběr rasy, za kterou chceš ve světě Red Dragonu hrát. Jak již bylo v minulé kapitole řečeno, každá rasa má své silné a slabé stránky. Kompletní přehled ras najdeš ZDE, nicméně pro začátek Ti stačí rozdělení na rasy, které můžeme označit jako více magické - džiny, elfy a nekromanty, na rasy, které jsou naopak více vojenské - enty, obry, trpaslíky a skřety a rasy, které jsou více zlodějské - hobity a nakonec rasy de facto univerzální - lidi a vampýři.
   Po zaregistrování se můžeš do svého gubernátu nalogovat z úvodní stránky Red Dragonu. Po nalogování se dostaneš do Centrály. V ní jsou vidět nejdůležitější informace o Tvém gubernátu, bližší popis všech údajů nalezneš ZDE. Nejpoužívanější pojmy jsou popsány ZDE.
   Základní rady, jak se svým gubernátem zacházet, nalezneš ZDE. Jsou zde popsány základní zákonitosti, které mají vliv na chování Tvého gubernátu. Přesné počítání podle vzorců má význam hlavně pro pokročilé hráče, kteří se snaží se o maximální efektivitu svého gubernátu. Vzorce jsou samozřejmě v manuálu také k nalezení, a to ZDE. Po seznámení se se základními principy hry naleznete ZDE popis jednotlivých stránek umožňujících přímé ovládání vašeho gubernátu s přesným popisem jednotlivých položek.
   Hra Red Dragon patří mezi ty válečné, války tvoří tu nejdůležitější část hraní. Abys nebyl hned na začátku vržen do neznáma, připravili jsme pro Tebe i malý nástin toho, co za války můžeš zažít ZDE.
   Po nějaké době hraní Red Dragona jistě zatoužíš i Ty po možnostech zlepšování své odehrávky. Kromě získávání vědomostí od zkušenějších kolegů je jednou z možností i důkladné prostudování pravidel a zákonitostí používaných v Red Dragonu. Jejich většinu i s komentáři nalezneš ZDE.



 
Poslední aktualizace: 16.10.2013